Divergence

Slíbila jsem, že příští článek už nebude kosmetický a své slovo dodržím, a to jak :).
Pokud jste články o filmu, či knize Divergence četli už na mnoha jiných blozích, protože to teď bylo docela aktuální téma, a jste z toho už otrávení, tak dál nečtěte, protože chvalozpěvy o Divergenci ještě zdaleka neskončily.

Začněme tedy filmem, který jsem měla možnost zhlédnout víceméně před týdnem. No, trailer mě tedy moc nenavnadil, spíš naopak, po jeho shlédnutí jsem zkonstatovala, že se jedná o trapnou napodobeninu jiných žánrově podobných filmů, jako jsou například mé milované Hunger Games, na jejichž další část netrpělivě čekám. Ale co, mám ráda tento druh filmů, a hlavně silné ženské hrdinky v hlavní roli, třeba to až tak trapné nebude, třeba to bude mít svou myšlenku, hlavu a patu, aspoň trochu mě to zabaví, než do kin přijde něco pořádného. Ohoho, kdepak, mám tady svou další posedlost dámy a pánové, a to Divergenci a vše s ní spojené!

Dobře, neuchvátila mě hned první scéna, protože byla celá odříkána v traileru - na jednu stranu je nenávidím, protože často zkazí nějaké překvapení ve filmu, nebo dokonce znehodnotí celý film tím, jak špatně je sestříhaný, často přivádí člověka do omylu a pak už se jen divím a mám pocit, že se dívám na úplně jiný film. Ale na druhou stranu je trailer sám o sobě uměním, žánrem a některé trailery můžou být dokonce lepší než celý film a tak božské, že se na ně máte chuť dívat znovu a znovu, a proto jsou nezbytnou součástí každého filmu.

K mému překvapení byl film výborný, měl skvělé tempo, dokonale rytmické a krásně koukatelné akční scény, byl doprovázen přesně tou hudbou, která je k zážitku potřeba. Kromě Kate Winslet, která zde tentokrát měla úlohu zloducha, jsem žádného z herců neznala, ale za to byli oba hlavní herci charismatičtí a jejich tváře se určitě nikomu jen tak nesmažou z paměti. A teď vážně - jak může mít Shailene Woodley tolik vlasů? :-o A jak si je může po natočení filmu ostříhat na krátko? :-o Ta holka musí být řádný blázen :D.


Nebudu z toho dělat žádnou recenzi, chci pouze sdělit své zážitky a šířit informaci o tom, že film za to určitě stojí, pokud jste ho ještě neviděli. Na druhou stranu jej určitě nechci nutit někomu, kdo nemá rád scifi, kdo si nechce ve filmu zvykat na jiná pravidla fungování světa, ale já to ráda mám, tento žánr v sobě totiž většinou skrývá mnohem víc myšlenek, než nějaký, který se zdá reálnější. Ovšem uvědomme si, že každý film, ať už je v jakémkoli žánru, je odrazem reality, a přesto, že je to fikce, je vytvořená na základě skutečnosti :).


I když zkouškové ještě nemám u konce, dovolila jsem si už vypůjčit i knihu (zakázala jsem si totiž číst beletrii, dokud mi neskončí zkoušky, na ty musím číst dost knížek odborných :-/). Držela jsem se toho, že i když knížku mám doma, přečtu si ji stejně až po zkouškách. No, potom jsem si jednou pozdě večer řekla, že si před spaním přece můžu přečíst aspoň začátek, abych víceméně věděla, jaké to je. Velká chyba. Knížku jsem četla do ranních hodin a pak si přivstala, abych mohla ve čtení pokračovat (a to víte, jak těžké je pro mě brzy vstávat :D). Další den už byla knížka přečtená, no dlouho se mi nestalo, že bych na knížku potřebovala jen den, to asi proto, že už dlouho jsem si nedovolila nic poutavého, což budu muset určitě změnit.

Pokud jde o filmy natočené podle knižní předlohy, raději nejdřív vidím film, potom čtu knihu. A teď si říkáte "PROČ SAKRA?", všichni to mají naopak, ale má zkušenost je bohužel taková, že když si přečtu knihu a poté vidím film, kde je děj podstatně kratší, než v knize, kde mi chybí ty skvělé scény z knihy, kde se obraz úplně míjí a bije s mou představou, kterou jsem měla v knize, jsem vždy zklamaná! Kdežto když začnu filmem, který mě upoutá, a pak si přečtu vše mnohem podrobněji v knize, vše do sebe zapadne a jsem naprosto spokojená! Proto se budu opravdu snažit nepřečíst další díly trilogie, dokud je nezfilmují... Ale co, snad to vydržím, teď čekám, kdy do knihovny někdo vrátí dva díly Hunger Games a budu opět začtená (možná tak dva dny :D).

Nic podstatného jsem o knize neřekla, ale myslím, že to není potřeba, dokázala jsem, jak je čtivá a věřím, že zaujme i další čtenáře :).
Pokud jste se dočetli až sem, jste úžasní :).

Mějte se krásně a nebojte se být jiní, než ostatní.
Vaše Caroline*


Komentáře

  1. Hmm, na knihy sice nejsem, ale ten film teda musím vidět. :) Děkuji za tip, tentokrát ses mi myslím skvěle trefila do vkusu. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, pak dej určitě vědět, jak se ti to líbilo :)

      Vymazat
  2. Naposledy som videla podľa knihy film Nástroje smrteľníkov a to bola hrôza nad hrôzu, tak strašne zlý film som snáď ani nevidela. Celú dobu som si trhala vlasy a vykrikovala, že tak to vôbec nebolo (samozrejme doma, nie v kine xD).
    Ale toto vyzerá dobre, tak teraz rozmýšľam, či si pozriem film, alebo radšej prečítam knihu, hm :D
    Lebo knihu sa mi po filme čítať už nechce, chýba mi tam to napätie a už nie som motivovaná k čítaniu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to mi právě jo, navíc když ještě nemám film ke stažení, ale chci si to přehrát znovu, tak to znovu prožiju s knížkou. Mi tam napětí nechybí, protože je to vždy trochu jiné, nevím jak půjdou scény přesně za sebou a na něco se už těším. No a jinak - stane se, někdy z fajn knížky udělají filmový propadák :D ale někdy i ze špatné knihy skvělý film, takže se člověk musí připravit na obě možnosti :).

      Vymazat
  3. Já mám scifi hodně ráda a tenhle film mám určitě v plánu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Takéto typy filmov nemám velmi v oblube, ale ty si film opísala skvelo. ALE scifi neznášam --_--

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vím, že to některým vážně vadí, ale pokud tě to neodrazuje úplně a máš ráda romantické, akční a dobrodružné filmy, tak bys to mohla zkusit. Ale chápu, jestli se ti scifi vyloženě příčí :)

      Vymazat
  5. Knihu jsem nečetla a film neviděla, ale chci to rozhodně napravit :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na film se chci určitě kouknout ! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tiež si to plánujem už dlho pozrieť. Ale ja si asi najskôr prečítam knihu :D Pre mňa je to tak lepšie.
    Ehm, a poznám to keď si kvôli knihe privstanem. Posledný čas to robím stále :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky