Tipy na romantické čtení

Dnes vás zdravím u knižního článku plného lásky a motýlků v břiše. Za poslední měsíce jsem toho přečetla opravdu SPOUSTU, takže kdybych psala článek "Přečteno", asi by byl nekonečný. Nelze však popřít, že velkou část mých přečtených knih tvořily opravdové slaďárny, takže pro dnešek dávám stranou všechny mé sci-fi a fantasy miláčky a dám vám pořádnou dávku romantiky.


Někde se dočtete, že se jedná o dívčí romány, jinde zase že se jedná o romány pro ženy, co na tom záleží, hlavně že je to zamilované, poutavé, dobrodružné a já se s tím mohu v klidu zavrtat do postele a na chvíli vypnout.


Colleen Hoover
Tato autorka si mě svými knihami opravdu získala, jak si můžete všimnout, přečetla jsem všechny tři, které byly v ČR vydány. Doufám, že se nám dostane českých vydání i jejich dalších knih, protože tohle rozhodně není všechno, ale bohužel je to vše, co najdete v ČR :-/. Když ovšem bude nejhůř, seženu si knížky v angličtině, snad to nějak přelouskám :).

Bez naděje

Do tohoto příběhu jsem se vážně zamilovala, nemohla jsem spát, dokud knihu nedočtu, byl to přesně ten příběh, který vás vtáhne a nepustí. Za začátku se vše jeví jako klasická love story, ale klasická rozhodně není. 
Většinou sem nechci kopírovat anotace, ale pro dnešek možná udělám výjimku :)

"Je lepší zjistit pravdu, nebo věřit lžím?

Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly.

Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené."
Za sebe knihu doporučuji a sama ji hodnotím na výborně - na 5 hvězdiček, snad vás uchvátí úplně stejně, pokud se k ní dostanete.

Ztracená naděje

Tato kniha není pokračováním Bez naděje, je pouze psána z pohledu jiné postavy, Deana Holdera a

prolíná se se s dějem v první knize. Měla jsem možnost nahlédnout do Deanova života a moc se mi líbily dopisy jeho sestře. Pokud jste tedy fanoušky první knihy, určitě sáhnete i po této :).

Anotaci nečtěte, pokud nemáte přečteno Bez naděje.

"Colleen Hooverová okouzlila čtenáře románem Bez naděje, příběhem toho, co se stalo, když dívka jménem Sky potkala dávno ztraceného přítele z dětství, Deana Holdera. S Holderovou pomocí odhalila Sky šokující rodinná tajemství a vyrovnala se s city a vzpomínkami, které v ní zanechaly hluboké jizvy. Bez naděje byl Skyin příběh. A ve Ztrácení naděje se konečně dozvíme pravdu o Deanu Holderovi."

Za mě 4 hvězdy (jednu jsem ubrala za ty opakující se části, které nebyly nijak přínosné)


Život jedna báseň

Tak tento typ vztahů mě vždy baví, nechci ovšem spoilerovat, takže neřeknu jaký. U této knihy jsem se v určité části dokonce smála tak, že mi všichni chodili do pokoje ptát se, co se děje. Možná mi trošku vadilo, že autorka později tak zvážněla a musela mít v knize opět nějakou tragédii, pro mě se to klidně mohlo nést na trošku zábavnější vlně, stejně jsem to ale přečetla jedním dechem, takže na co si tu vlastně stěžuji?

"Po nečekané smrti svého otce je osmnáctiletá Layken nucena být tou silnou kvůli své matce i mladšímu bratrovi. Navenek vypadá odolná a houževnatá, ale uvnitř ztrácí naději.

Na scénu přichází Will Cooper. Atraktivní, jednadvacetiletý nový soused od vedle s fascinující vášní pro recitaci poezie a jedinečným smyslem pro humor. Během několika dní vzájemného oťukávání si Will a Layken vybudují intenzivní emocionální spojení, které v Layken probudí novou naději.

Nedlouho po úžasném prvním rande jsou navráceni do reality šokujícím odhalením, jež je nutí jejich vztah okamžitě ukončit. Denní interakce jsou neskutečně bolestivé, protože se snaží najít vzájemnou rovnováhu mezi pocity, které je k sobě táhnou a tajemstvím, co je od sebe drží."
Hodnotím 4 hvězdičkami, moc pěkná kniha, ale nedostala se mi až tolik pod kůži.

Na hraně zapomnění - J. A. Redmerski

Tohle byl fantastický únik od hnusného šedivého počasí za oknem. Jedná se o skvělý road trip, kdy hlavní hrdinka prostě koupí jízdenku do prvního města, které ji napadne, nasedne do autobusu a jede. Ano, samozřejmě, že potká kluka, a tak zažije nejen dobrodružství z cesty, a o to je to přece lepší! 

Tu anotaci vám sem dám, ale být vámi, ani si ji nečtu, přece nechcete přijít o  ten zážitek :)
"Camryn Bennettovou zkouší osud jako nikoho druhého. Rodina se jí rozpadla, když se otec matkou rozvedli a bratra zavřeli do vězení. Její přítel tragicky zahynul při autonehodě a nejlepší kamarádka Camryn zrovna obvinila, že jí chce přebrat kluka. Pak už stačí jediný den práce v obchodě s oblečením, aby se definitivně rozhodla – tohle není život, který by chtěla žít. 

Camryn tedy hodí všechno za hlavu a vydává se na cestu napříč Amerikou. V autobuse se seznamuje se sympatickým, i když trochu tajemným Andrejem Parrishem, který má vlastní důvody, aby dal svému předchozímu životu vale. Oba mladí lidé si rychle padnou do noty a dohodnou se, že budou cestovat spolu – ale jen cestovat. Byť se oba dva tvrdohlavě brání vzájemným sympatiím, dodržet slib, který si dali, se ukazuje stále jako těžší a těžší…."

Opět dávám 4 hvězdičky, celá kniha byla tak úžasná, jenže ke konci pro mě tak nějak ztratila své kouzlo. Stejně se ale chystám na další díl a moc se na něj těším :).

Můj život u sousedů - Huntley Fitzpatricková

Tohle už podle mě bylo pro mladší ročníky, ale stejně jsem se dost pobavila. Líbil se mi ten chaos ve velké rodině (odkud to jen znám? :D), a i když kniha nebyla nijak výjimečná, svůj účel splnila, a tak ji jako oddechovku můžu vřele doporučit :).

"Garrettovi jsou všechno to, co Reedovi nejsou – hlasití, chaotičtí a láskyplní. A Samantha Reedová nemůže odolat a každý večer tuto úžasnou rodinu pozoruje ze svého střešního okna a touží být jednou z nich – vymanit se z područí dominantní matky a nepodřizovat svůj život jejím přáním. Avšak zdá se, že je to pouze krásný sen… až do jednoho letního večera, kdy za ní vyšplhá Jase Garrett. A všechno se změní! 
Oba se potýkají s trapnostmi i krásami první lásky, Jaseova rodina Samanthu okamžitě přijme do svého středu, i když ona ho před tou svou drží v tajnosti. Vše je téměř dokonale až do okamžiku, kdy se stane něco, co změní celý její svět. A Samantha se náhle musí rozhodnout a zvolit si, kterou z obou rodin zachrání. 

Fantastický debut o rodině, přátelství, první lásce a nemožnosti být věrný jediné osobě, kterou milujete, aniž byste zároveň zradili další."

Kniha se mi líbila, byla zábavná, přečetla jsem ji jedním dechem, tak proč nedat aspoň ty 4 hvězdy.

Amy a Roger: Na cestě - Morgan Matson

Byla jsem tak nadšená z "Na hraně zapomnění", že jsem měla chuť vrhnout do dalšího road tripu. Byla jsem však docela zklamaná. S knihou projedete celou Ameriku z Californie do Conecticuttu, dokonce je kniha i ilustrovaníá, najdete v ní fotky z cest a mapy, ale příběh mě moc nenadchnul, postavy jsem si neoblíbila, a proboha, on se jmenuje Roger (blee). No nevadí, pro mě to byl rozhodně průměr, ale někomu se kniha může líbit víc, a tak ji nebudu odsuzovat, vím, že spousta lidí je z ní nadšená.

"Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?

Trochu šílená jízda Amerikou + špetka romantiky = báječné čtení nejen na léto! Navíc s přidanou hodnotou spousty obrazového materiálu a playlistů připravených přímo pro vaše uši, aby se vám lépe četlo!"

Jak už jsem řekla, pro mě průměr - 3 hvězdičky, což mě hrozně mrzí, protože jsem se na knihu vážně moc těšila.

Pro mě to byly dokonalé knihy na zimní večery, tak snad se i vám některé zalíbí, a pokud jste něco z toho četli, sem s komentářem, těším se na vaše názory! :)

Mějte se krásně,
Vaše Caroline*

Komentáře

  1. Ani jednu z kníh som nečítala, ale Můj život u sousedů poznám podľa obálky. Asi som ju videla v Martinuse, Panta Rhei alebo v knižnici :D Alebo niekde inde na internete.
    Najviac ma asi podĺa popisu a anotácií zaujala kniha Na hraně zapomnění. Milujem road tripy^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to bylo skvělé, rozhodně doporučuji, akorát poslední čtvrtina knihy je poněkud pikantnější :D

      Vymazat
  2. Díky za tipy, už bych konečně mohla zajít do knihovny si něco nového vypůjčit :D Poslední dobou na čtení vůbec nemám náladu :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, člověk se do toho nesmí nutit, když na to zrovna nemáš náladu, tak prostě nečteš, však ono to zase přijde samo až tě nějaká kniha zaujme :)

      Vymazat
  3. Kamarádky se mi vždycky za podobné knížky smáli. Ale člověk se u toho fakt odreaguje :) Takže díky za tipy, protože právě teď čtu Zlodějku kniha nějak se tím nemůžu prokousat, takže potřebuji změnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Během zkouškového to bylo fakt skvělé, protože jsem se potřebovala odreagovat a tohle bylo úžasně odpočinkové, takže nevím, čemu se smály, každý ten odpočinek někdy potřebuje :)

      Vymazat
  4. Mam uplne opačný vkus na knihy. Ty máš rada sci-fi a romantické a ja to asi nenávidim zo všetkého najviac. Ale Amy a Roger na ceste vyzerá zaujimavo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co naděláme, každý je jiný, zkouším všechno možné, ale stejně u mě stále vede sci-fi, fantasy a romantika :)

      Vymazat
  5. Ani jednu jsem nečetla, přiznám se. :D Ale fajn tipy.
    Docela mě zaujala Život jedna báseň. Jen kéžbych se ještě k některé z těch knížek dostala. :'D Nestíhám vůbec. Ale tak snad někdy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moc pěkná oddechovka, Colleen Hoover umí zaujmout, takže se to čte samo :) Tak snad se ke čtení zase někdy dostaneš, ale chápu, já jsem to teď taky musela dost omezit.

      Vymazat
  6. To je zase skvělých tipů! Asi si je taky někde seženu.
    Právě jsem dolouskala Stoletého staříka (ježiš, to byla blbost) a jdu se vrhnout na Vampírskou akademii :-)
    Teda, teď jdu vařit oběd :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, jsem ráda, že začneš tu Vampýrskou akademii, pak se se mnou poděl o své dojmy! A vzpomeň si co jsem říkala - první díl je fajn, ty další už jsou návykové! :D

      Vymazat
    2. ještě, že mám snad všechny :-)

      Vymazat
    3. čtu jak divá! No to zase ne, tím, že jsem za celý den vykoukaná do pc tak v tabletu dám max jednu dvě kapitoly a jsem tuhá :-) ale baví mě to. A dnes jsem narazila na film, ale čekám až budu mít přečteno ;)

      Vymazat
  7. Super, akorat predevcirem jsem docetla knihu Andelickarka (detektivka) a premyslela jsem o necem novem, uplne jinem. Dlouho jsem premyslela o necem romantickem, co me bude opravdu bavit a zaroven to bude velka romantarna :) tohle vypada zajimave. diky za tip. urco se po tom podivam :))))))

    OdpovědětVymazat
  8. Dobré tipy, asi nějakou z knih zkusím. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky