Mé milované saláty♥

Dnes vás vítám u tak trochu receptového článku (to tu ještě nebylo :D), ve kterém jsem se rozhodla vám představit dva ze svých salátových oblíbenců. Jsem milovnicí dobrého jídla (tedy toho, co mi chutná, protože dokážu být děsně vybíravá...), a nejraději ze všeho mám všechny možné druhy salátů s různými zálivkami, dresingy, takže nečekejte nic šíleně zdravého, ale čekejte něco vážně chutného. Tento týden jsem rodince dělala dva z nich, a tak jsem se snažila rovnou vše i zdokumentovat, abych vám ty chuťovky pak mohla taky ukázat :).

Doufám, že některé z vás tímto inspiruji, a že vám hlavně bude chutnat. Ale konec vykecávání, pusťme se do přípravy.

Salát se sušenými rajčaty♥

Tohle je u mě král mezi saláty. Jezdíte někdy Regio Jetem? A dali jste si ve vlaku některý ze salátů? No, dva z nich nestojí za nic, ale ten se sušenými rajčaty mě dost zaujal, nebyla  to tak šílená pecka, ale udělaný doma by přece mohl být úžasný. Když mi někde něco zachutná, tak hezky zanalyzuju složení, zapamatuji si ho a potom si to doma udělám sama, což se mi taky podařilo a výsledek byl neuvěřitelný. Navíc s domácím dresingem - miluji ten salát!!!

Na salát potřebujeme: 

Sklenici sušených rajčat - seženete ve všech možných supermarketech, vypadají hrozně, mají zvláštní vůni, ale věřte mi, v salátu budou chutnat skvěle!
Schwarzwaldskou šunku - správně by to mělo být prosciutto, ale je drahé, a ani mi tak moc nechutná, schwarzwaldská šunka mi prokáže mnohem větší službu.
Salátový mix - V tomto případě se nevyplatí kupovat různé saláty zvlášť, pokud teda neděláte salát pro 20 lidí :D. Nejlepší je mix, kde bude nějaký ten ledový, nebo jiný zelený salát, nějaký červený salát a rucola, ale ne vždy seženete přesně takový mix, což není až tak velký problém, hlavně aby tam byly aspoň dva správné druhy.
Hořčicový dresing - samozřejmě se nějaké dají koupit a pár jsem jich zkoušela, ale ne, nejsou vůbec dobré, a tak se vám za chvilku budu snažit popsat výrobu svého dresingu :).
Nesolená slunečnicová semínka - Snažte se je nesníst než doděláte salát :D.


Na dresing potřebujeme:

Plnotučnou hořčici
Malinko Kremžské hořčice
Trošku kečupu - já vím, za to by mě všichni televizní kuchaři zavřeli :D
Šťávu z citronu
Zelenou petrželku
Menší cibulku
Sůl
Cukr
Olej - nejlépe samozřejmě olivový, ale taky ho většinou nemám :D

Příprava dresingu:

Bohužel při přípravě nepočítám lžíce ani nic podobného, pokaždé dělám salát pro jiný počet lidí, takže tomu přizpůsobuji i míry a vše dělám od oka a ochutnávám, takže mě nezabijte, ale neřeknu vám přesně kolik čeho dávám :D.
Začnu s plnotučnou hořčicí, té dám do misky oproti ostatním ingrediencím nejvíc, je to takový základ řekněme. Do toho dám trošku kremžské pro trošičku ostřejší chuť a trochu kečupu, protože to tak prostě chutná lépe, chutě se hezky vyrovnají. Cibulku nakrájím na drobné kostičky, většinou mi úplně stačí půlka malé cibule. Přidám přiměřené množství nasekané zelené petrželky, nakapu trochu citronové šťávy a poté už jen dochucuji. Trošku soli, trošku cukru, abych vyrovnala kyselost, vše ochutnávám, dokud se mi dresing nezdá chuťově tak akorát. Nesmím zapomenout na olej, toho tam dávám poměrně dost, skoro jako hořčice, jde hlavně o správnou konzistenci. Nakonec vše rozmixuji tak, aby nebyly cítit kousky cibule a dresing byl jemný, nezapomeňte ochutnat i potom, aby byl vážně perfektní.
I já jsem s tím začínala takto naslepo a znala jsem jen víceméně ingredience, tak snad jsem vám přípravu aspoň trošičku objasnila. Výroba dresingu je tou nejtěžší částí, ale vážně to stojí za to, a teď už můžeme přejít k salátu.



Příprava salátu:

Do velké mísy vysypeme zakoupený salatový mix. Sušená rajčata nakrájíme na menší kousky, jsou naložená v oleji, takže z toho při krájení budete mít pěkný binec na desce :D. To samé uděláme se Schwarzwaldsou šunkou, a nakonec do salátu hodíme slunečnicová semínka. Na závěr polijeme hořčicovým dresingem a vše pořádně promícháme, aby se chutě spojily. Podáváme s opečeným toustovým chlebem, nebo opečenou bagetkou. Vidíte? Já říkala, že tohle už bude hračka. 
Tento salát vás navíc dost zasytí, takže ho můžete podávat i místo oběda.


Škoda, že neumím básnit, napsala bych báseň o tom salátu :D. Je to prostě nebe v ústech.

Hawai salát♥

Na tento jsem pro změnu narazila v jedné restauraci, a opět jsem ho musela vyzkoušet i doma :D. Stal se z toho oblíbený salát naší domácnosti a vždy mě nutí ho zase dělat :D.


Potřebujeme:

Salátový mix, nebo jednoduše ledový salát a mrkev - V Albertu prodávají velký family mix, který je na tento salát perfektní, ale úplně stačí nakrájet ledový salát a nastrouhat do něj mrkev.
Kuřecí prsa
Ananas v plechovce
Kukuřici v plechovce
Cherry rajčata - navíc přidávám i salátovou okurku, ale ta tam vůbec být nemusí :)
Dresing Hellmanns - Tisíc ostrovů - tentokrát si dressing nevyrábím, protože ten kupovaný je prostě perfektni :).

Příprava:

Do obří mísy dáme salátový mix. Cherry rajčátka nakrájíme na půlky, okurku na poloviční plátky, či na kostičky, je to úplně jedno, a přihodíme malou plechovku kukuřice, samozřejmě zbavenou vody. 

Kuřecí prsa nakrájíme na malé kousky, můžou být i nudličky, ale já upřednostňuji různotvaré kousky, ne příliš malé, aby se při smažení nevysušily. Kořením je pokaždé jinak, vždy sůl, pepř, ale někdy mám chuť na kari, jindy je prostě posypu kořením na kuře, někdy přidám bylinky, je to na vás, vůbec není na škodu něco ostřejšího a orientálního. Necháme je chvíli hezky nakořeněné.

Mezitím se zbavíme vody z ananasu. Pokud máte ananas na kolečka, nakrájíme ho na menší kostičky.
Připravíme si pánvičku a usmažíme si kuřecí maso, když je maso hotové, přihodíme k němu na pánvičku kousky ananasu. Jednou se mi stalo, že jsem zapomněla ananas osmáhnout a hodila ho do salátu tak jak byl, vůbec to pak nebylo ono :D.


Maso a ananas necháme vychladnout, takže to hodíme do nějaké mísy a hezky na balkon :D. To mám vždy čas uklidit kuchyň a začít připravovat topinky a prostírat stůl.

Když je maso s ananasem vychlazené, můžeme jej přidat do mísy a všechny ingredience promíchat.
Na závěr přidáme dresing a opět promícháme.


Mmm a salátek je hotov. Podáváme opět s opečeným toustovým chlebem, nebo bagetkou, a zase je to salát tak sytý a bohatý, že si ho můžete klidně připravit k obědu.

Dobrou chuť :)

Co vy a saláty? Jíte je často? A máte nějaké oblíbené? Já osobně teda trpím, když jsem delší dobu bez salátu :D.
Doufám, že se vám "recepty" líbily a snad něco z toho i vyzkoušíte :).

Mějte se krásně,
Vaše Caroline*

Komentáře

  1. Ten první mě fakt nadchl! Mám na něj teď hroznou chuť a salát doma zrovna nemáme :( :D. Ale určitě vyzkouším, díky za super tip! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, protože je to vážně ten nej :) když se spojí chutě všech ingrediencí s hořčicovým dresingem, je to vážně pohádka. Nezapomeň mi dát vědět, až ho vyzkoušíš :).

      Vymazat
  2. Mňam, tak to je skvělej článek pro mě, já totiž salátky miluju! :) Miluju i těstovinovej salát se vším možným, to bych mohla jíst pořád :) Určitě Tvoje recepty vyzkouším, hned si je jdu dát do wordu
    veru-life.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak to jsem ráda, že nás milovnic salátků je víc :D. Těstovinové dělám taky ráda a spoustu dalších, až někdy budu zase dělat, tak je musím nafotit a zase hodím recepty :). Až je vyzkoušíš, tak mi určitě dej vědět, jak ti chutnaly :).

      Vymazat
  3. Super recepty! Sušená rajčata jsem ještě pořád nezkusila, to je ostuda :D A musím se přiznat, že nemám ráda kompotovaný ananas, ale přežila bych to a věřím, že je ten salát moc dobrý :) Miluju těstovinové saláty :) S kuřecím masem nebo s tuňákem a se spoustou zeleniny... Jak o tom teď tak přemýšlím, tak už jsem ale dlouho žádný neměla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      A to já mám zrovna ten kompotový ananas ráda :), však klidně se tak může dát čerstvý, akorát se trošku popereš s tím krájením.

      Vymazat
  4. Odtedka tě budu všude chválit, :-D Také saláty miluju a tímhle tím článkem jsi mě padla do oka, děkuju :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Já si saláty většinou nedělám, jen když je dost rajčat, tak si někdy udělám úplně jednoduchý rajčatový salát, a tím končím:D Každopádně ty tvoje vypadají dost luxusně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rajčatový si dělám taky ráda a spoustu dalších, jsem těmi saláty fakt posedlá :D, uznávám. Děkuji :).

      Vymazat
  6. Skvelý post! :) Šaláty milujem a tieto, čo si sem dala vyzerajú vážne super! :)

    31shadesofaubergine

    OdpovědětVymazat
  7. Ten prvý vyzerá byť lahký a asi ho skúsim. No aj ked až po výplate :D Ten druhý šalát by mi určite chutil ale bez ananásu, no to by sa už nemohol volať Hawai že :D Aj ja som šalátmi posadnutá, ale najčastejšie si robím tie obyčajné zeleninoví ako paradajka, uhorka, redkvička, šalát a tak:) A ešte mi velmi chutí mrkvovo-ananásovy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten ananas tam ale fakt sedí, určitě to stojí za vyzkoušení :). Mám ráda i úplně obyčejné saláty, prostě bych bez nich nemohla existovat :D. Na takové specialitky si musím vždy počkat, protože to není zas tak levná záležitost, ale jednou za čas je to skvělé :).

      Vymazat
  8. Šaláty mám rada, napríklad taký caesar šalát, alebo aspoň s nejakým opečeným mäskom :) Ale už som veru dlhšie žiaden nemala, aj by som si dala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový správný Caesar salát jsem ještě neměla, všude do něj přidávali něco jiného, asi si ho budu muset někdy zkusit udělat sama, ale musím najít správný recept :).

      Vymazat
  9. No teda to vypadá báječně! Saláty miluju <3

    OdpovědětVymazat
  10. Miluju saláty! Děkuji za nové tipy, někdy mi dochází nápady!!! :)
    http://sugar--spice--nice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, jsem ráda, že se ti líbí :)

      Vymazat
  11. Si expert na šaláty :) Zaujal ma skôr asi ten druhý, pretože v tom prvom je vela horčice. A tú nemusím.
    No ananás milujem v šalátoch a na pizzi, takže u mňa prevažuje jednoznačne ten druhý :)
    Určite sa nechám inšpirovať, krásne si popísala celý ten postup, aj ingrediencie :)
    Heh, moja mama miluje slnečnicové semienka. Ona by mi ich určite vyjedla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuji :) tak až to někdy vyzkoušíš, nezapomeň mi dát vědět, jak ti chutnal :).

      Vymazat
  12. Skvělá inspirace. :) Mám ráda saláty. Třeba dnes něco vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky