Přečteno za říjen, aneb. má sci-fi a fantasy mánie propukla naplno

Ok, kecám. Je to "Přečteno za říjen a půlku listopadu", ale sami musíte uznat, že by to znělo dost blbě. Nejspíš bych to pořád odkládala, protože mé čtení je nekončící proces, při kterém dočtu jednu knihu a otevírám další, v horším případě jich rozečtu víc najednou a už si pomalu připravuji další seznam knih, které si budu chtít přečíst potom. Ono se pak těžko určuje, kde si říct stop a napsat článek, ale raději to udělám hned, i když mám rozečteno plno dalších knížek, než abych dopadla jako minule a vypisovala 16 knih najednou.
Nečtenáře můj další knižní článek jistě nepotěší, ale pár čtenářů, se kterými se můžu podělit o své zážitky se jistě najde, a tak si na ten další knižní článek zase troufnu :D.




Pokrevní pouta♥ - Richelle Mead
A je tady opět naprosto dokonalá Richelle Mead a její série Pokrevní pouta, které navazují na sérii Vampýrská akademie. Možná si někteří vzpomenete na první díl Pokrevních pout o kterém jsem psala v minulém "Přečteno". Richelle Mead má totiž tak nějak tendenci napsat dobrý a zajímavý první díl k nové sérii, který vás nevyvrátí ze židle, ale jste po přečtení spokojení a klidně pak sáhnete po dalším dílu. A potom se to stane. Další díly vás strhnou, uchvátí, rozesmějí, rozpláčou, šokují, a už není cesty zpět. No dobře, nebudu to vztahovat na všechny, ale na mě to rozhodně funguje.

Nejkrásnější je vždy vývoj postav. Na začátku je zde šedá myška Sydney Sage - alchymistka, která má smysl pro povinnost a řádně vykonává svou práci, potlačuje své sny, protože ví, že její povinnosti, do kterých se narodila, ji nic takového nikdy nedovolí. Polyká svůj hněv, protože ví, že se vzpírat nemůže. A hlavně má strach ze všeho nadpřirozeného, ale musí tomu čelit. Takovou Sydney Sage potkáte v prvním dílu série, ona však tak bojácná a uzavřená nezůstane. Velice ji obdivuji za to, kolik toho zvládá, jak je chytrá a pečlivá, za její smysl pro ironii a hlavně za celou její přeměnu. Je to opět skvělá hrdinka, která začne bojovat proti systému a hlavně NENÍ NUDNÁ!


Zbožňuji ty úžasné dialogy protkané ironii a popichováním mezi Sydney a Adrianem, Zbožňuji to, jak se vyvíjí jejich vztah. Musím k této sérii dodávat ještě něco? Snad bych mohla jen citovat jeden z mnoha úryvků, které mě rozesmály.

„Navíc když zrovna tvrdě nepracuju na tomhle výzkumu, provádím experimenty, jak cigarety a gin zvyšují charisma. Jak je vám asi jasné, výsledky jsou velice slibné.“ 
Pro pochopení byste ale museli znát Adriana, a rozhodně stojí za to ho poznat. Ale aspoň se pokusím trošku uvést věci na pravou míru - kromě toho jak je Adrian okouzlující a charismatický je taky povaleč, který se denně opíjí a kouří, aby zmírnil vliv éteru (Morojové ovládají magii živlů - vodu, oheň, vzduch, zemi a pár jedinců ovládá éter, který je tak neznámý a komplikovaný, že se řešil v šesti dílech předchozí série. Nechtějte po mně tedy, abych to vysvětlovala já, každopádně éter nabízí úžasné schopnosti, ale zároveň má velmi špatný vliv na psychiku a způsobuje depresivní stavy).Ach, stejně vám to asi nevysvětlím, musela bych rozebrat všechny postavy, které se zúčastnily situace a pak i samotnou situaci, a když postavy znáte z předchozích knih, o to je čtení zábavnější. Ale za pokus to stálo, ne? :D

Děj nikdy nepopisuji, kdo chce, může mrknout na anotaci, sama ale anotace často nečtu, jsou někdy příšerné a spíš od knihy odradí. Ono je to holt těžké, když se má celá kniha popsat v jednom odstavci. Každopádně vám můžu zaručit že v pokrevních poutech najdete perfektní poměr akce, nadpřirozena a romantiky, výborné dialogy (nesnáším, když se v knihách téměř nemluví a místo příběhu čtu detailní popis každé místnosti, tohle naštěstí není ten případ) a s každým dílem příběh graduje a nutí číst dál.
Prvnímu dílu jsem dala pouze 4 hvězdičky se slovy "něco tomu přece jen chybělo", dalším dílům nechybí vůbec nic a tak s klidným srdcem dávám 5 nadšených hvězdiček :).

Takže všichni fanoušci fantasy románů by si měli přečíst Vampýrskou akademii a po skončení se rovnou vrhnout na Pokrevní pouta :D. Já už jen čekám na 3. prosince, kdy konečně vyjde pátý díl s názvem Stříbrné stíny (kdo ví jak skončil díl čtvrtý - Ohnivé srdce, už určitě taky umírá zvědavostí :D)

Čistý - Julianna Baggottová
Po dočtení Ohnivého srdce nastal velký problém. Znáte ten pocit, když dočtete knihu, která vám tak přirostla k srdci, že máte problém sáhnout po jiné? A když navíc v knize nebyl konec nijak uzavřený a další díl ještě nevyšel? Je to vážně šílené, chcete číst, ale víte, že se vaší oblíbenkyni nic nevyrovná, a tak pro ni truchlíte a buď si dáte od čtení volno, nebo zběsile hledáte náhradu. Chvíli jsem tedy "truchlila", ale později jsem naštěstí něco našla.
Začátek byl strašný.
Začnu tím, že kniha Čistý je klasická antiutopie, a tento žánr zbožňuji. Navíc téma knihy vůbec není ohrané, nepřipomíná mi to kopii ničeho, zní to zatraceně zajímavě, přesto bylo velice těžké se do čtení pustit, ale nakonec jsem moc ráda, že jsem to nevzdala.

Negativa:
1. Příšerná jména, u kterých nevím, jak bych je mohla vyslovit, aby zněla aspoň o trochu líp. Příklad: Pressia, Partridge, Bradwell... a další podivíni.
2. Nechutně znetvořená lidská těla splynutá s neživými i živými předměty. Když mi došlo, že Pressia nedrží v ruce žádnou panenku, ale prostě má hlavu od panenky srostlou se zápěstím kde má mít dlaň... tohle bylo i na mě moc, a to nejsem až tak slabá povaha. Důležité však je, že si na to zvyknete, překonáte počáteční odpor k tomu, že lidé venku splynuli s nejrůznějšími předměty, jedna postava dokonce se svým bratrem, začtete se do příběhu a nakonec je to o to zajímavější.
3. Er-forma. Nevím jak vy, ale já er-formu nemám ráda vůbec, chci, aby mi příběh vyprávěly přímo postavy, chci vědět jak přemýšlí, co cítí, a nějaký anonymní vypravěč je pro mě rušivým elementem.

Určitě tuto knihu nedoporučím každému, protože vím, že by se někomu mohla hned na začátku zhnusit, nebo si to možná představuji horší než to je, ale za přečtení určitě stojí, a to z mnoha důvodů.
Jak už jsem naznačila, téma je velmi zajímavé, děj knihy začíná několik let po explozi. Na začátku nevíme o jakou explozi se jedná, a já vám nic nepovím, jen podotknu že se jednalo o z části biologickou zbraň (proto ta znetvořená těla), že existuje místo, které se jmenuje Dóm, kde se před explozí část lidí ukryla a unikla tak smrti či znetvoření - říká se jim čistí, a tyto "dva světy" jsou od sebe separovány, v dómu funguje přísný režim, venku se zabíjí.
Vidíte? Jsem hrozná, chtěla jsem to říct jednou větou a už mám potřebu to dovysvětlit, ale raději to utnu, vše se dovíte, když si knihu přečtete. V knize je hezky ukázáno jak funguje propaganda, jak se kdo zachová v krizových situacích a možná vás kniha i trošku zastraší a donutí se zamyslet nad tím, jak byly v minulosti používány biologické zbraně a čeho všeho jsou lidé schopní i dnes.

A ano, je tam i romantika ♥ :D.
I přes všechna negativa si u mě kniha ty 4 hvězdičky vysloužila a jsem moc zvědavá na pokračování.

Past (Zahrada nesmrtelnosti) - Lauren DeStefano
Vážení, na tuto knihu se ani nedívejte, je to ztráta času. A za všechno můžou Levné knihy, které mi nabízely tuto knížku v nádherné obálce s poutavým popiskem za 30 Kč.

Bylo to veliké zklamání hlavně proto, že téma knihy bylo parádní, mohlo to být úžasné a nezapomenutelné čtení. Tak krásný nápad a tak promrhaný a nevyužitý.

Řeknu to stručně. Hlavní hrdinka byla nudná, až to bolelo, a nebyla tam ani jedna postava, ke které bych si mohla vytvořit vztah, která by mi aspoň trochu přirostla k srdci, nebo zůstala v paměti. Vlastně už ani nevím, jak se jmenovala hlavní hrdinka, to mluví za vše :D.
Nemohla jsem se s nikým ztotožnit. I kdyby měly postavy sebehorší povahy, nevadilo by to, kdyby kniha nebyla napsána tak povrchně. Autorce jsem příběh nevěřila, postrádala jsem jakékoli emoce a celé čtení bylo utrpením (možná prvních 5 stránek bylo fajn a vzbudilo ve mně zájem, pak už nic).
Nebudu tak krutá a ty 2 hvězdičky dám za krásnou obálku, za zajímavé téma a... už vlastně není za co, možná to co nevidět snížím na jednu :D.
Jestli se mnou nesouhlasíte, klidně napište, co se vám na knize líbilo. Četla jsem totiž i kladné názory, takže někomu se kniha líbit může, ale za sebe rozhodně nedoporučuji.

Zavržený - Becca Fitzpatricková
A abych nehanila Levné knihy, tak si to u mě vyžehlily tímto kouskem :). Už jsem v knihách potkala spoustu nadpřirozených bytostí, ale knihu s padlým andělem jsem četla rozhodně poprvé. Bylo to takové to jednodenní, jednoduché, ale zábavné čtení, plné dialogů. Bylo to na mě už dost dětinské, všechno se točilo kolem Nory zamilované do toho tajemného hocha, který ji pronásleduje, ale co, když je to vtipné a hezky to odsýpá, tak mi jednou za čas taková pubertální story nevadí. Aspoň budu mít něco pro ségru, když ji konečně donutím ke čtení knih :D.

A taková malá poznámka: šíleně to připomíná Twillight ságu, je tam i to společné sezení v lavici na hodinách biologie a další detaily :D někdo se tu hezky opičí. Ale kdyby mi bylo zase 15, tak bych z knihy byla určitě nadšená :D. Možná jsem na knihu tak hodná, protože mi ukrátila jedno dlouhé odpoledne v práci, kdo ví. Má hodnocení nikdy nebudou úplně objektivní :D.


Knize tedy dávám 3 hvězdičky, a doporučuji spíš mladším ročníkům:).

Svůdné zlo - Wendy Higginsová
A zde už máme knihu, která se i přes opět hodně mladou hlavní hrdinku zavděčila i mně, stařence :D. Není to taková rarita jako Čistý a není to tak úžasná závislost jako Pokrevní pouta, ale stejně jsem ji jen nerada odkládala. Opět zde máme tématiku andělů, démonů, jejich dětí nefilů - což podle mě nikdy nebude taková pecka jako alchymistka ovládající magii, nebo dhampýrka ovládající bojová umění, ale pro fantasy nadšence je to další tématika, po které klidně sáhne.
Hlavní hrdinka Anna sice nebyla tou silnou hrdinkou podle mých představ, ale byla určitě zajímavá svou nadměrně dobrou povahou a  hlavně tím, jak svou dobrotou vždy šokovala svůdníka Kaidana (no ano, zase nějaké směšné jméno). Ach ano, zase se bude jednat o romantický fantasy román, ale je to přece tak hezké. Já osobně při čtení očekávám pořádný příběh, záhady, napětí, akci, romantickou zápletku, a tak se mi příčí erotické romány, kde chybí vše ostatní.
Určitě se mrkněte na anotaci a sami posuďte, zda je to váš šálek, mně se kniha jednoduše líbila, přečetla jsem ji jedním dechem a možná se dostanu i k pokračování. Ale zázrak to rozhodně není a možná na knihu brzo zapomenu, spíš tedy další oddechovka.

Dávám nerozhodných 3,5 :D.

O čem jsem se tento měsíc tedy přesvědčila?
1. Richelle Mead v tomto žánru jen tak někdo neporazí.
2. Už mě jiné žánry než fantasy a sci-fi antiutopie moc neberou.
3. Nesmím se vždy nechat zlákat na pěknou obálku v Levných knihách :D.


Přesto však zkouším i jiné žánry a tak v mých rozečtených najdete i detektivku (ble :D) a všemi opěvované Hvězdy nám nepřály. Sice se do toho malinko nutím, ale aspoň to zkusím. Brzy přijde zkouškové a čtení odborné literatury, to se teprve budu hezky nutit :D.

Snad jste mé knižní komentáře ve zdraví přežili, a těm kdo je přečetli všechny nadšeně tleskám a děkuji.
Čtěte, pište mi své názory, a hlavně se mějte krásně,
Vaše Caroline*

Komentáře

  1. Wow, to je super, že někdo takhle pořád čte. :) V poslední době kolem sebe vidím snad pořád jen lidi, kteří říkají, že už nečtou - buď je to nebaví nebo nemají čas. Já sice taky nečtu kdoví jak pravidelně, ale když můžu, zavrtám se s knížkami do postele. :D Jako mám teď v plánu, protože jsem nachlazená. :D
    Bezva, ta Pokrevní pouta tě dost chytla! :)
    A s těmi Levnými knihami... no, asi bych se taky nechala zlákat. :D Škoda, že to nebylo nějak víc poutavější... Prostě někteří (Richelle) to mají v krvi a jiní to moc postavami neoživí... :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, jsem tak ráda, že tě to taky chytlo! U kterého dílu teď jsi? Já ten čtvrtý díl dočetla už měsíc zpátky a to čekání na prosinec je nekonečné :D. No toho času sice taky moc nemám, ale aspoň ta hoďka před spaním se vždycky najde - většinou to stejně dopadne tak, že se hoďka prodlouží na 3 a jsem pak nevyspaná :D. S tím nachlazením - já ted byla nemocná hezky 2x za sebou a jelikož jsem měla zase nemocné děti v dětském koutku, tak zase čekám co se z toho zase vyklube, už jsem i připravená na to, že příští týden zase budu marod :D takže soucítím s tebou, brzo se uzdrav :).

      Vymazat
  2. Já teď čtu jen věci do školy, naposledy jsem si přečetla v říjnu My děti ze stanice Zoo :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem četla na základce, ale tehdy dobrovolně. Povinná četba už prostě není zábava, protože je povinná :D

      Vymazat
  3. Pořád jsem se ještě k Vampírské akademii nedostala, tudíž jsem nedošla ani k Pokrevním poutům, snad někdy.
    Tentokrá nevím co bych si u tebe vybrala, nejdříve mě zaujala kniha Čistý,ale když jsi mi popsala jak tam vypadají postavy tak jsi měla vidět můj obličej /jakože cože?/ Tentokrát asi nic no.

    Hvězdy nám nepřály jsou fajn, fakt ;)
    A co čteš za detektivku? ty mě moc neberou, vlastně jediné detektivky co jsem četla byly o Harrym Holeovi? od Jo Nesba. A ty byly celkem fajn.
    Momentálně mi zbývá posledních asi 50 stránek Zlodějky knih, krásná knížka, jen blbá doba :/ poslední dobou čtu hodně (ať už úmyslně či nikkoli) knížky z období druhé světové války.
    Až dočtu, chci se podívat na film. Chtěla jsem už dřív,ale odhalil by mi konec knížky, a to si nemůžu dovolit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čtu Zvrácené myšlenky. Jinak detektivky nečtu vůbec, takže jsem zvědavá, jestli to dočtu, a jestli jsem uhodla kdo za vším stojí :D. Ten Čistý ale fakt stojí za to, na začátku to byl šok i pro mě, ale fakt jsem si na to zvykla a vnímala jsem hlavně příběh, na jednu stranu se mi líbí, že je to tak realistické a nepřikrášlené.Zlodějku knih jsem už viděla, takže po knize asi nesáhnu. Mám s tím teď problém i u Hvězdy nám nepřály, protože jsem viděla film, některé věty z knihy byly ve filmu použity slovo od slova stejně, proto mě to moc nebere :D.

      Vymazat
    2. Tak Zvrácené myšlenky neznám. No, já se vždycky v odhadu sekla, buď jsem nečetla dostatečně pozorně, že mi něco uniklo nebo mám holt blbý odhad :-)
      OK, asi Čistému dám šanci, jen co ho seženu ;)
      A Zlodějka knih, film je moc pěkně zpracovaný, ne že ne, ale je tam vše úplně jinak než v knížce. A je to tedy další knížka po které se mi těžko začíná číst něco jiného :( Fakt mě bavila a byla jsme napnutá jestli ten a to a co bude... však víš ;)

      Vymazat
    3. Ok, tak tu knižní Zlodějku knih teda někdy zkusím :)

      Vymazat
  4. Knihy miluju, ale vybírám si trochu něco jiného:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Teda ty si toho přečetla, já vůbec nemám čas číst :(

    Welcome!♥Reviews everywhere

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No taky že to často dělám na úkor jiných věcí :D

      Vymazat
  6. ... já poslední dobou čtu jenom články a knihy k bakalářce. =)

    OdpovědětVymazat
  7. Teda ty jsi šílenec, tolik knih jsem opravdu snad nepřečetla za celý život. :D

    OdpovědětVymazat
  8. Páni! :O To je kníh.. ja nestíham ledva dve knihy za mesiac :D A ty toľkoto.. :D Ale taktiež by som bola rada, keby sa mi to podarí.
    Past som chcela čítať aj ja, majú ju kamarátky, ale nakoniec som na to aj zabudla a tak to už teraz neriešim :D Popravde, chcela som si to prečítať len kvôli tomu super obalu :D :D

    31shadesofaubergine

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně, obálka mě taky zlákala, ale bohužel to za to nestálo :-/

      Vymazat
  9. Richelle Mead píše fakt skvelo a hádam sa aj ja jedného dňa pustím do zvyšných jej kníh, nielen do Upírskej akadémie.. :)
    Čo sa týka kníh s padlými anjelmi, ja mám už toho za sebou dosť, a neviem či by ma zrovna niečo od Beccy (či jak to mám vyskloňovať) bavilo.. :)
    Inak ti celkom závidím, že máš čas na knihy, ja nestíham v posledných dňoch nič... Tak čítaj aj za mňa! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Richelle Mead je vážně úžasná♥ a doporučuji v jejich knihách pokračovat :).
      No svůdné zlo (kde je to taky o andělech) se mi zdá mnohem lepší než Zavržený, ale zase jsem byla na vážkách s těma hvězdičkama, nechtěla jsem dávat stejný počet jako Čistému :D.
      Už taky nemám čas vůbec na nic :D

      Vymazat
  10. Levný knihy jsou super, vždy se mi tam podařilo najít knížku který se mi líbí a je levná :) A Richelle Mead je fakt užasná autorka :)
    www.mysocialshake.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Richlle Mead je moje srdcovka :). Levné knihy jsou super, když jsem zrovna ve městě a musím čekat na přednášku - to pak stačí pár korun a mám zabitý čas a získám levnou knížku :D

      Vymazat
  11. Fuuuj, srostlá těla s předměty, tak to by asi nebyla kniha pro mě :D
    Já jsem zas už asi vyrostla z fantasy, moc mě to nebaví.. Naopak detektivky hltám - když mám teda čas, kterého je sakra málo..
    A Hvězdy nám nepřály je lepší film, jak kniha ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, to já ty detektivky zase fakt nemusím, a to ani filmové, moje mamča je do nich blázen, ale já prostě ne. Bude to pokrok, jestli tu jednu dočtu :D.

      Vymazat
  12. Snad poprvé jsem narazila na někoho komu se líbily Pokrevní Pouta od Richelle Mead. Miluju všechny její knížky a momentálně jsem se pustila do posledního Pokrevních pout v angličtině a dává mi to docela zabrat a už chci vědět jak to skončí :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To snad ne, její knížky jsou úžasné, má spoustu fanoušků. Ale je fakt, že já na nikoho takového taky nenarazila, ale já tak nějak celkově nemám v okolí nikoho, koho by bavil tento žánr :D. To já si čekám na české vydání, teď vyjde teprve pátá, to bude krásný narozeninový dáreček :) ty knihy jsou jako droga, už jsem taky šíleně napjatá :D.

      Vymazat
  13. Zajímavé tipy, já jsem teď vůbec nic nepřečetla, ve čtečce mám sice pár novinek, ale nějak není čas ani chuť :( Snad se to přes Vánoce zlepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám toho času čím dál míň :( hrozná škoda.

      Vymazat
  14. Ja som to tu komentovala dvakrát a ani jedno mi nezverejnilo? :OO :D
    Mám teda poriadne nervy.
    Tak aspon v skratke (snad sa to už zverejní). Z tých všetkých knih ma najviac zaujala kniha "Čistý". Ostatné nič moc, fantasy su pre mňa hrôza a des. A preto nechápem, že sa mi prvá zapáčila a mam v plane si ju v najbližšej dobre prečítať:) A na tej prvej fotke si strašne pekná:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo to mě mrzí :( to se mi nikdy nestalo, příště si to u mně před publikováním zkopíruj, kdyby náhodou :) u delších komentářů to tak většinou dělám, protože by to se mnou fakt seklo, kdyby se to náhodou nezveřejnilo :D.
      Jsem moc ráda, že tě kniha Čistý zaujala, určitě stojí za to :).
      Děkuji ti :)).

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky