Zlodějský tanec - další skvost od Mary E. Pearson ♥

Dnes přicházím s knihou, která si podle mě rozhodně zaslouží samostatný článek, a to s novinkou autorky série Kroniky pozůstalých.

Zlodějský tanec je prvním dílem duologie, odehrávající se ve stejném univerzu, které známe již z Kronik pozůstalých. (a kdo nezná, tak rychle dožeňte! :))
Na další knížku od Mary E. Pearson jsem se neskutečně těšila, její svět a hlavně Vendu jsem si zamilovala, takže s hlavní hrdinkou pocházející právě z kdysi kruté Vendy jsem nemohla šlápnout vedle.

"V dalších týdnech jsem to pokoření přetavila v odhodlání. Slabost z vás dělá terč - a já si už hodně dávno předsevzala, že už ze sebe terč nikdy udělat nenechám."

Naše hlavní hrdinka Kazi je bývalou šikovnou zlodějkou z té nejchudší části Vendy, nyní se však stává hrdou členkou Rathanu a od královny dostává důležitý úkol, pro jehož splnění se musí infiltrovat do Ballengerovy říše, které po smrti svého otce nově vládne mladý charismatický Jase. Jak už to tak v dobrých příbězích bývá, vše se pořádně zamotá a celá kniha je jedna pořádná jízda.

Kazi je hrdinka, kterou si prostě musíte oblíbit – temperamentní, silná, statečná a úžasná zlodějka. Jase je prostě zlatíčko ♥ a v jeho vztahu ke Kazi funguje přesně to, co by mělo fungovat v každém reálném vztahu – není potřeba tisíc sladkých slovíček, stačí činy. Oba hrdinové mají svá tajemství a nemůžou si v žádném případě věřit, o lži a intriky mezi těmito dvěma není nouze, přesto si k sobě najdou cestu a chemie tam funguje na 100 %.

"Taky ti děkuju." "Za co?" "Žes mě zachránil před tím medvědem," odpověděla jsem. "Mohla jsem skončit jako jeho snídaně." Ušklíbl se. "To ne. Jen by si kus ukousl a zase tě vyplivl. Nejsi zrovna sladká.“ 

Příběh mě na rozdíl od Kronik pozůstalých chytil od samého začátku a od knihy jsem se jen těžko odtrhla. Počáteční scény na útěku jsem si vlastně užívala úplně nejvíc, (to popichování mezi Kazi a Jasem) i když zbytek knihy v žádném případě nezaostává. Navíc jsem v příběhu našla spoustu myšlenek, se kterými se ztotožňuji, a tentokrát - světe div se - jsem si své oblíbené pasáže nezapomněla označovat. :D

"Je to trapné viď?" ozval se. "Co jako?" Můj hlas zněl až příliš udýchaně. "Ty chvíle, kdy se přestáváme nenávidět."

Mé hodnocení je jasných 5*/5* ♥

Mary E. Pearson prostě znovu dokázala, že je královnou fantasy příběhů.👑 A teď prosím ten další díl!


UŽ JSTE ČETLI TUTO NOVINKU? Pokud máte přečtené Kroniky pozůstalých, pak je tohle naprostá povinnost! Nebudete litovat. 😊

Komentáře

  1. To znie dobre, ale ešte stále som sa nedostala ani k jednotka Kroník, ups. :D Touto sériou sa nedá začať? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bohužel ne, vyzradila by sis celou předchozí sérii. :D Kroniky ale rozhodně stojí za to, já jsem si je teda zamilovala až od druhého dílu, ale některé to chytlo hned :)

      Vymazat
  2. O téhle knížce jsem ještě neslyšela - zvlášť jestli je to novinka, není se čemu divit, poslední dobou to vůbec nestíhám sledovat. Ale i kdyby byla stará - zkrátka nestíhám číst, těch knih na přečtení je strašně moc a času tak málo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď právě využívám toho, že toho času trochu mám a čtu jednu knížku za druhou. :D Na Zlodějský tanec jsem vyloženě číhala, protože jsem si zamilovala už Kroniky pozůstalých. :)

      Vymazat
  3. Kroniky pozůstalých mám v plánu si přečíst. A vidím to tak, že bych se k nim mohla dostat brzy, takže pak bych mohla zkusit i Zlodějský tanec. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem zvědavá, co na to řekneš. Mě si Kroniky naplno získaly až s druhým dílem, přitom většina lidí si nejvíc zamilovala Falešný polibek jak to tak sleduju. :D

      Vymazat
  4. Tak to vypadá opravdu neskutečně lákavě :) Zlodějský tanec si rozhodně musím přečíst :)Ale ještě předtím bych ráda přečetla i autorčiny předchozí knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to musíš, jinak by sis vyzradila celé dění v předchozí trilogii. :D

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky