Dvůr trnů a růží - Sarah J. Maas

Snad neexistuje milovník YA fantasy, který by neslyšel o sérii Dvůr trnů a růží, nebo minimálně o autorce Sarah J. Maas, která je naprosto fenomenální vypravěčkou. Její sérii Skleněný trůn jsem začala číst před léty, ale přiznám se, že mě nevtáhla tak, jako Dvory, kterýma jsem teď naprosto posedlá. A TO ANI NEMÁM RÁDA RETELLINGY! :D

Dvůr trnů a růží byl sepsán na motivy známého příběhu Krásky a zvířete, velkou výhodou této knihy však je, že jsem neměla pocit, že bych četla převyprávění známého příběhu, ale naprosto nový příběh. Na začátku to na mě spíš budilo dojem, že v lese loví Katniss Everdeen :D, příběh ale pokračoval úplně jiným směrem.

Velkým plusem této knihy je, že mě vtáhla do příběhu hned od začátku, a jak snadno! Navíc pohádkový svět kouzelných víl, a to nejen těch krásných, ale i příšerných, je v příběhu vyobrazen tak detailně, že nemáte problém se tam sami ocitnout.

Dalším velkým plusem jsou postavy. Sarah J. Maas prostě umí vytvořit postavy tak, abyste si je zamilovali, nesnášeli je, abyste jejich osudy v knize prožívali, a to je pro mě při čtení velmi důležité. Sympatizovala jsem s Feyre, nenáviděla její rodinu, okouzlil mě Tamlin, spřátelila jsem se s Lucienem, a zaujal mě Rhysand. A protože už sérii pomalu dočítám, tak také vím, jak moc se tyto vztahy k postavám změní, což je další velké plus - postavy nestagnují, vyvíjí se, a my máme možnost je dále poznávat.

Abych nemluvila až tak sluníčkově, i tady jsem našla nějaká negativa. Ke konci už je linka Feyre - Tamlin na mě až moc přeslazená a nereálná, a pro ty, kteří četli - taky jste hned uhodli hádanku? Podle mě až moc průhledná, na to, jak velkou roli v knize hrála. :(

Nakonec je tato série hlavně velkým nebezpečným dobrodružstvím v magickém světě, takže naprosto chápu, že si získala tolik čtenářů, a jsem ráda, že ani já jsem ji nakonec neodolala.

Nemůžu hodnotit jinak než 5*/5*

Četli jste už Dvory nebo se na to aspoň chystáte? Co na sérii říkáte, a koho jste si nejvíc zamilovali? 

PS: Jsem nyní u 3. dílu série (prostě závislost), takže prosím, zatím mi nespoilerujte závěr :D

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Knížku jsem četla a taky se mi moc líbila i když jsem to na začátku nečekala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi nějakou dobu trvalo, než jsem se ke knížce odhodlala, a teď nechápu proč. :D Nevěděla jsem, že si mě tak získá :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem tedy vůbec nečetla. Ale mám v plánu si ji přečíst. :) Od autorky mám zatím rozečtenou sérii Skleněný tvůr a vypadá to na to, že si jej znovu budu muset zopakovat, abych si vybavila, co se tam dělo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já se do Skleněného trůnu právě tak moc nezačetla, Dvory jsem hltala jedním dechem, tak určitě vyzkoušej :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky