Dvůr mlhy a hněvu - Sarah J. Maas

Série Dvůr trnů a růží se pro mě stala srdcovou záležitostí, a týden jsem strávila ponořená právě v těchto knihách. Vzhledem k tomu, že druhý díl má 664 stran a třetí díl dokonce 720 stran, není divu, že jsem byla mimo realitu tak dlouho.

DVŮR MLHY A HNĚVU
Mé hodnocení - 4,5*/5*

Kniha, která má přes 650 stran, prostě musí mít hluchá místa. Sarah J. Maas je úžasná vypravěčka, ale i já jsem v určité fázi knížku odložila. Ve chvílích, kdy jsem pořád čekala, kdy už se něco stane, a byla tak frustrovaná tím, ŽE STÁLE NIC, jsem dokonce naštvaně odmítla jeden večer číst. Kromě této fáze ale nevím, co bych druhému dílu vyčetla, protože na začátku jsem knihu hltala, posledních 150 stran knihy jsem ji opět nedokázala odložit, nazvěme to tedy takovou krizí středu knihy, která mé hodnocení strhla o půlbod dolů.

V druhém díle se konečně seznámíme s celým Nočním dvorem i lidmi, kteří k němu patří. Dokonce se vydáme do dalších krajů, které jsme v prvním díle omezeném na Jarní dvůr a Kraj pod horou, nemohli poznat. S tím souvisí i to, že hlavní hrdinka se konečně může svobodně rozhodovat a podílet se na celkovém dění v Prythianu.

Vyjadřovat se k celému ději by bylo na menší novelu, nedá mi to ale, a chci se vyjádřit k pár částem a lidem (i nelidem :D) z knihy, nemůžu to však udělat jinak. než se spoilery. Těm, kdo knihu ještě nečetli, NEČTĚTE TEXT PSANÝ KURZÍVOU! :D A ostatní - podělte se se mnou prosím o to, jak jste Dvůr mlhy a hněvu prožívali vy. ♥

ČAS NA SPOILERY :)

Nevím jak ostatní, ale Rhysand mě zaujal hned, jak se objevil na scéně, a bylo jasné, že to nebude takový padouch, jak se zdá. Za to Tamlin mě už na konci prvního dílu štval tím, jak byl při záchraně svého dvora pasivní. Tamlin se nám následně v druhém dílu vybarvuje a stává se z něj majetnický a dominantní zuřivec, který Feyre zavírá v zámku jako zlatovlásku, a chudinka Feyre Tamlina nešťastně prosí, aby ji pustil z domu - a tady jsem měla chuť naší hrdince nafackovat - Zachránilas všechny pod horou, včetně Tamlinova zadku, máš moc všech vladařů Prythianu, tak se sakra vzchop! :D 

Samozřejmě všichni netrpělivě čekáme, až na scénu vejde Rhys a naši Feyre zachrání ze spárů panovačného Tamlina (i když podle mě stejně měla mít víc rozumu, a vzepřít se mu sama). Rhys samozřejmě nezklame, protože Rhysand je postava vytvořená tak, aby nás nikdy nezklamala. Musím přiznat, že to je to, co mě ve zbývajících dvou dílech trošku štvalo, Sarah J. Maas Rhyse vytvořila tak, aby se líbil úplně všem.

Pojďme si ale promluvit o poněkud větším překvapení - Nesta a Cassian? Prosím, víc Nesty a Cassiana, děkuji. Ti dva mě prostě baví.
Další postava, která mě po celou dobu příběhu baví, je mocná, povýšená a kousavá Amren. Překvapuje mě, jak mají všichni rádi Mor, mně je Mor tak nesympatická, až to bolí. A Azriel za celou dobu řekne dohromady možná deset vět, takže jak si ho mám oblíbit? (No dobře, trošku přeháním :D)

Vraťme se na chvilku k našim hlavním postavám. Takže Feyre zjistí, že je Rhysovou družkou - neexistuje lepší reakce, než ho zraněného seřvat, a schovat se na pár dní do chaty, kde může trucovat (těžký sarkasmus!). Tohle je scéna, která naštvala snad každého, ale co, po pár dnech trucu nakonec přijme svůj "strašný úděl" a následuje několik erotických scén, které jasně říkají "Tohle rozhodně není young adult!" :D 

Závěrečná scéna u kotlíku je šílená, bylo jasné, že se Tamlin jen tak nestáhne, a tak se objevil na scéně v samotném závěru. Že je Yanthe falešná mrcha, jsme také věděli, ale stejně mi vše, co se tam odehrálo, vyrazilo dech. Nesta se ukázala jako neuvěřitelná bojovnice, za to Lucien u mě druhým dílem klesl na Tamlinova ustrašeného mazlíčka. Feyre se nakonec stává zvědem na Jarním dvoře, a zároveň tajně vladařkou Nočního dvora (což mě mimochodem fakt dojalo, aww).

KONEC SPOILEROVÉ ČÁSTI

Faktem je, že si mě série neskutečně získala, a dočetla jsem ji ještě před sepsáním těchto dojmů, díly jsou však tak obsáhlé, že nemám to srdce obě knihy spojit do jednoho článku, a tak se brzy ještě vyjádřím k závěru.

CO VY A DVORY? Pokud jste ještě knihy nečetli, zajímalo by mě PROČ?!?! :D Pokud jste knihy četli, určitě mi napište vaše dojmy, koho jste si oblíbili? Koho naopak nemůžete vystát? Který díl si vás nejvíc získal? :) 




Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Spoilery jsem přeskočila, protože tentodíl jsem ještě nečetla :)Ale rozhodně to musím brzy napravit protože z prvního dílu jsem byla naprosto nadšená :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, i přesto, že jsou další díly natahované, stane se tam dost zajímavých věcí, takže neotálej. :D

      Vymazat
  2. Bohužel, Dvory jsou pro mě v seznamu "Chystám se číst" ještě hodně daleko. Kurzívu jsem teda musela přeskočit, tak snad se k ní brzo dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitě dej vědět, až se do nich pustíš. Jsem zvědavá, jestli jim taky propadneš. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky