SMRTKA - NEAL SHUSTERMAN


Vítejte ve světě bez hladu, nemocí a válek, ve kterém můžete žít i několik set let, a můžete opakovaně prožívat léta svého mládí. Ani v utopickém světě však není vše tak úplně dokonalé, planetu máme totiž jen jednu, a pokud bychom měli věčně žít všichni, nebylo by zde pro nás místo, proto nejdůležitějším posláním se stává práce smrtek.
Na smrtku jsem slyšela jen ty nejlepší ohlasy, a je velice nebezpečné pouštět se do čtení s tak vysokým očekáváním, přesto jsem knihu dočetla a ano, mé očekávání bylo opravdu příliš vysoké.

Téma je zajímavé, zamyšlení nad ztrátou motivace ve světě, kde už není o co usilovat, nás nutí vážit si světa, ve kterém žijeme nyní, a začátek mě do příběhu vtáhl velmi rychle. Problém pro mě nastal ve chvíli, kdy už jsem byla nějakou dobu ponořená v příběhu, a přesto mi byly osudy a emoce postav poněkud vzdálené. Část viny na tom nese určitě Er-forma, kterou obecně v knihách ráda nemám, ale ještě nemusí znamenat katastrofu, nicméně v tomto případě jsem nedokázala s hrdiny příběh prožívat a byla jsem spíš tichým pozorovatelem (což znamená, že ani romantická linka pro mě nebyla moc uvěřitelná). Určitě nemůžu autorovi upřít, že měl vše perfektně promyšlené a kniha vygradovala do závěru, po kterém jsem zvědavá na další díl. 

Nejzajímavější postavou pro mě byla smrtka Curieová, Rowan a Citra pro mě jako hlavní postavy bohužel neměli moc velké kouzlo, což se však může v dalším dílu vzhledem k závěru určitě změnit. 🙂

Celkově hodnotím na knihu na 4*/5 *, kdyby knize nechyběla osobitost, kterou já osobně v příběhu potřebuji, bylo by to pro mě dokonalé čtení. 🌞 A NYNÍ OTÁZKA NA VÁS: Četli jste smrtku? Dokázali jste se do postav vžít a oblíbili jste si hrdiny, nebo jste s tím bojovali stejně jako já?

Komentáře

  1. Smrtku jsem četla a musím říct,že jsem byla nadšená :) Určitě chci i pokračování :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, do pokračování se určitě taky pustím :)

      Vymazat
  2. Na Smrtku se chytám. Asi měsím mi leží doma v knihovně, ale ještě jsem si na ni nenašla čas.
    Jsem zvědavá, jak se bude líbit mně - er formu totiž v (českých) knížkách preferuju a čte se mi mnohem líp. Tak uvidíme! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se ti bude nejspíš líbit, já er formu fakt nemusím :D Jsem zvědavá, co na ni řekneš po dočtení :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky