Fantasy romány, které mě nadchly

S tím čtením jsem hrozná, naprosto příšerná, někdy je tempo mého čtení jedna kniha denně a já se pak jen proklínám, protože jsem se místo toho měla učit, psát seminární práce, nebo aspoň číst knihy k seminárním pracím. Už jsem si číst i zakázala, ale bylo to houby platné, dokud mám co číst, neudělám nic jiného.

Už dávno tady nepíšu články ve stylu "Přečteno za měsíc ..... ", protože by se v nich pokaždé objevovalo minimálně deset knížek, a to by byl prostě zabiják. V poslední době mě však 3 knihy nadchly víc, než ty ostatní, a o ty bych se s vám dnes moc ráda podělila.

Není určitě žádným překvapením, že se bude jednat o fantasy romány, ty já prostě zbožňuji. Shodou okolností jsou všechny tři od nakladatelství CooBoo a mají nádherné obálky.





Šepotání - Anita Grace Howard

Tahle kniha rozhodně okouzlí všechny fanoušky Alenky v Říši divů. I když je zde Říše divů trochu jiná, ponurejší a tajemnější, je stále stejně šílená, pohádková a chaotická. Navíc zde najdete i milostný příběh, který mi v knížkách prostě nesmí chybět (jsem holka no :D).

Oficiální text:

"Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.

Když se matčin stav zhorší, nemůže už Alyssa své dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fantastických pohádkách, které zná z dětství, je víc pravdy, než by se mohlo zdát. Vydává se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponurejší, než jak ji zná z knížek a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?"



Už na první pohled vás kniha uchvátí obálkou a dále i grafikou uvnitř knihy. Už jste někdy četli knihu, která je psána zeleným písmem? Úžasně originální!


Na knihu jsem se moc těšila, protože mám Říši divů moc ráda a na tohle volné pokračování, nebo spíš na takové "a jak to bylo ve skutečnosti" jsem byla zvědavá. Ani trochu mě nezklamala, příběh byl poutavý, rozmanitý, plný barev... Bylo to krásné dobrodružství! Milostná zápletka mě mile překvapila a na konci knihy jsem byla mírně rozpolcená, dokud jsem na internetu nenašla pokračování. Takže DOUFÁM, že se dočkám vydání dalších dílů v češtině. 



Mimochodem, Morpheus si mě nakonec vážně získal :).

Nevítaní - Sophie Jordan

Sophie Jordan možná znáte, je totiž autorkou série Drakie, kterou také doporučuji, je to pěkný fantasy román o potomcích draků, Nevítaní je však kniha úplně jiná, o to víc mě zaskočila.

Předem upozorňuji, je to kniha malinko drsná a k hlavní hrdince dost krutá, o to víc je však zajímavá, vyvolávala ve mně silné pocity a vše jsem prožívala spolu s hrdinkou, jako bych tam byla. 

Oficiální text:

"Genetická informace nikdy nelže. Pokud se v ní píše, že jsi vrah, jednou se jím určitě staneš.
Je rok 2021 a ve Spojených státech amerických se několikanásobně zvýšil počet vražd. Čím dál tím více lidí má totiž tzv. HTS syndrom – jejich DNA obsahuje vraždicí gen. 

Davy je téměř dokonalá studentka prestižní střední školy, je krásná, chodí s úžasným klukem a je velmi talentovanou hudebnicí. Ale jednoho dne se celý její perfektní život sesype jako domeček z karet. Do jejího domu dorazí zástupci vlády a řeknou jí, že je nositelkou, tedy že je HTS pozitivní. Vlastní rodiče se jí začnou bát, přestože nikdy nikomu neublížila, vyhodí ji ze školy a ztratí všechno, co měla, o co se snažila, svou budoucnost.

Nositelů přibývá a svět, jak ho známe, se mění. Nikdo už se necítí v bezpečí. Lidi s HTS se začnou zavírat do internačních táborů. Davy má ale nakonec štěstí. Ocitne se ve speciálním výcvikovém táboře. Pokud se to dá považovat za štěstí – co z ní bude, když výcvik přežije? Vraždící monstrum? A dokáže se ubránit vlastním genům, nebo se stane vražedkyní?"

Od chvíle, kdy Davy zjistí, že má vraždící gen, se pro ni všechno změní, příběh neskutečně graduje, dokud se nedostane do bodu totální změny. Bylo to napínavé a strhující a s knihou se mi dost těžko loučilo. Díky bohu jsem opět dohledala další díly a opět čekám, kdy se dostanou k nám, protože jsem na pokračování ještě zvědavější než u Šepotání.


Knihu všem doporučuji, podle mě je trošku podhodnocená (na databazeknih.cz má pouze 83%, oproti jiným knihám si rozhodně zaslouží víc), ale to je pouze můj názor.

Jsem roztříštěná - Tahereh Mafi

Nevím, proč jsem na tuto knihu nenarazila už dřív, jsem ale moc ráda, že jsem na ni vůbec narazila. 


Oficiální text:

"Jsem prokletá. Mám dar.
Jsem zrůda. Jsem víc než jen člověk. 
Můj dotek je smrtící. Můj dotek znamená sílu. 
Jsem jejich zbraň. Budu se bránit. 

Nikdo neví, proč je Juliettin dotek smrtící, ale Obnova s ní má své plány. Chtějí ji použít jako zbraň. Ovšem Juliettina představa je úplně jiná… Kniha, kterou držíte v ruce, vás bude děsit. Tuhle knihu nebudete moci odložit."

Ano, je poněkud zvláštní, a pár těch zvláštností dokonce můžu vyjmenovat. Autorka se soustředí na vyjádření pocitů, někdy dokonce opakuje slova 3x, když chce něco zdůraznit. Objevuje se zde spousta čísel, která jsou psána číslicemi, nikoli slovy, hlavní hrdinka například počítá, kolik uběhlo dní, hodin, vteřin, ale i spoustu dalších věcí, u kterých člověk obyčejně nezdůrazňuje počet. Objevuje se zde i spousta škrtnutých vět (hrdinka chce říct něco jiného, než nakonec opravdu řekne nebo si myslí něco jiného, než ve skutečnosti řekne atd.) 

Nejspíš i díky těmto drobným zvláštnostem je kniha tak zajímavá, při čtení mi to nepřekáželo, naopak jsem se zastavila, zpomalila, nebo zrychlila tam, kde to autorka chtěla. Kniha určuje tempo, kterým ji budete číst a vkládá do vás emoce, které s hrdinkou máte prožívat, byla to vážně podivně okouzlující četba.

Naštěstí u nás další díly už vyšly, takže v nejbližší době poběžím do knihovny pro pokračování :).


Tyto knihy určitě nejsou pro každého, ne každý má rád fantasy, ale i pro fanoušky sci-fi a fantasy žánru to může být poněkud drsné (jak říká moje kamarádka téměř u všech knížek, které mě zaujmou :D). Mně se ale líbí, že i v tak krutém prostředí vzniká láska, že právě v takových chvílích člověk pozná, kdo je přítel, líbí se mi, že i když situace dělá z lidí zvířata, tak ne všichni se podle toho zachovají... asi jsem přece jen romantička :).

Pokud jste některou z knih četli, napište mi svůj názor a pocity, ať to mám s kým sdílet :). Budu ráda i za nějaké tipy na podobné knihy. 
A nakonec mi určitě napište, jaká kniha v poslední době nadchla vás, ať už je jakéhokoli žánru.

Mějte se krásně,
Vaše Caroline*

Komentáře

  1. Čtení miluju, i když fantasy nemusím, ale respektuji každého názor.... A je dobře, že čteš. Třeba to i já někdy zkusím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, já vím, někdo fantasy prostě nikdy na chuť nepřijde, někdo jiný si tento žánr naopak zamiluje :), ale hlavně že se shodneme na tom, že je čtení úžasné.

      Vymazat
  2. Knihu napsanou zeleným písmem jsem dosud nepotkala. Všechny knížky vypadají zajímavě. Fantasy čtu jednou za sto let a uvědomuju si, že možná už se dalších sto let blíží ke konci :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy ty knihy mne lakaji. Uplne citim, jak by mne omladily. Nejak porad hledam ve starych a klasickych, coz neni vzdy to nej. Diky za tipy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staré klasiky jsem měla až moc na střední škole, teď si v četbě užívám to, co jsem kvůli těm klasikám zameškala :D, snad se ti některá kniha zalíbí :).

      Vymazat
  4. vypadají opravdu zajímavě :)
    PS: U mě na blogu zrovna probíhá GIVEAWAY, tak budu moc ráda, když se zapojíš!:)
    www.lovies47.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Fantasy tiež môžem ... určite na niečo z toho mrknem, ked sa mi to dostane pod ruku :)

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  6. O týchto knihách som ešte nepočula. Mám rada fantasy, no nie až také úplné. Ja tomu hovorím "slabší odvar fantasy", teda napríklad polovica je skutočná (ľudia, mestá, celá krajina) a polovica úplne vymyslená (draky, elfovia, mágia...). Čítam niečo ako Eragon, Eldest..., zaujíma ma predsa len aj Harry Potter a Narnia, no to, že ma baví fantasy som zistila až v lete a odvtedy som medzi týmito knihami čítala aj iné, čo mi zabralo dosť veľa času. Ako som teraz čítala tieto recenzie, musím povedať, že neviem, ktorá ma zaujala najviac. Keď to niekde uvidím,určite si prečítam. Inak, tie knihy by už mohli byť v knižnici či ešte len pomaly vychádzajú, takže sa najskôr objavia v kníhkupectve?

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak těmto knihám by se ale taky dalo říct "slabší odvar fantasy", protože něco skutečného se tam vždycky najde :D, Nevítaní a Jsem roztříštěná jsou teda spíš dystopie, je mi to docela jedno, hlavně že mě to baví :).
      Šepotání je teď novinka, ale už ho máme normálně v knihovně, další dvě jsou v knihovnách už nějakou dobu. Já vždycky půjčuji knížky z knihovny, naštěstí shání nové knížky docela rychle, takže když něco vyjde, tak už vyčkávám, kdy si to budu moci půjčit :D.

      Vymazat
  7. Knížky miluju a vítám každý nový tip, obzvlášť z oblasti, kterou normálně moc nevyhledávám. Takže píšu si do notýsku a při nejbližší příležitosti po "tvých tipech" zapátrám. Už se těším, až bude letní teplíčko, vlezu si do houpací sítě a pustím se do čtení. ;)
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti něco z toho zalíbí. Jojo, v létě se bude číst skvěle, bohužel mi chybí ta houpací síť :D

      Vymazat
  8. díííííky za další super tipy! Ale já než se k nim dostanu...cesta Pokrevních pout je dlouhá :-)
    Luuc

    OdpovědětVymazat
  9. Nice pics!!!follow me on gfc and i follow you back!!now i follow you on google+,i hope you follow me to!!kiss

    OdpovědětVymazat
  10. Obdivujem ľudí, ktorí prečítajú knihu za jeden deň. I keď čítanie milujem, knihu prečítam najskôr za týždeň a to tiež len vtedy, keď mám čas. :D Ja by som nedokázala uprednostniť knihu pred učením.. nechcem vyzerať ako nejaký bifľoš, ale stále by som bola nervózna, že som sa nenaučila a neurobila to, čo mám :D
    Knihy vyzerajú super. :) Žiadnu z nich nepoznám, no možno by som si ich aj prečítala, dej ma celkom zaujal!

    31shadesofaubergine

    OdpovědětVymazat
  11. Já se poslední dobou na knížky vrhla a hrozně si to užívám :)

    Jinak všechny vypadají dobře. ale nejvíc mě zaujali Nevítání. tak se po tom určitě mrknu:)

    OdpovědětVymazat
  12. První knížky mají opravdu úžasnou obálku! ale mě zaujala Nevítaní, tak tu si ráda přečtu, díky za tip :))

    OdpovědětVymazat
  13. Och to Šepotání si určite prečítam pretože milujem Ríšu divov :) Ďakujem za typ, už dlho hľadám niečo nové na čítanie :)
    http://renkaartandlife.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jsi teda rebel! :D Haha, já naopak. Až teď mám konečně čas na nějakou tu knížku. :) Právě mám rozečtenou Odvrácenou stranu slunce. Je to spíš s nádechem historie, fantasy nejsou vyloženě moje parketa. :D Obálky se ale opravdu vyvedly!!

    OdpovědětVymazat
  15. Obálky majú rozhodne pekné a zaujímavé, ale... Dan Brown, to je podľa mňa autor! :D Nepomôžem si.

    OdpovědětVymazat
  16. Nemám rada fantasy knihy ale to už určite vieš. Písala som to už velakrát.
    Ale obaly kníh sú krássne vážne:)
    A tiež neviem odolať ak mam knihy na čitanie a všetko dám zrazu bokom a čítam, je to droga:D
    Mám nový blog, pretože na starý mi prišli kamaráti a rodina a teda začínam odznova. Adresa môjho nového blogu - http://weirdcreature.blog.cz/
    Pekný zvyšok dňa praje Vivi (vivienella.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  17. Snád si v poriadku, kjedže si sa už dlho neozvala...daj vedieť ak budeš mocť:

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  20. Zbožňuju čtení a proto jsem si tuhle knížku musela precist, stejně tak i dvojku a teď už jen odpočítávám dny než vyjde trojka a já si ji budu moct koupit a přečíst:-).(to čekání je strašný) zajímá mě s kým na konci bude. A mimochodem mě si Morfeus taky získal. Je hezké vědět že mu taky někdo fandí jako já.
    Tahle kniha je vážně boží :-D

    OdpovědětVymazat
  21. Fantasy nemusím, ale zajímavé tipy.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky