Nejlepší věc na světě? Odšťavňovač!

Jaro se pomalu blíží, občas se teda střídá se sněhem, a to podezřele často, takže mám takový pocit, že místo Velikonoc tu máme Vánoce, přesto jsem už přemýšlela o nějaké jarní očistě, cvičení a už jsem se viděla se zpevněnou postavou v plavkách, ovšem nic takového se zatím nekonalo, na cvičení totiž "nemám čas" ( v překladu: jsem líná), ovšem objevila jsem něco úžasného, díky čemu do sebe dostanu přehršel vitamínů, kterých tolik zas nepotřebuji, ovšem je to velice chutné! A tak jako milovnice ovoce a zeleniny jsem zatoužila po odšťavňovači, odstavila své ranní kakao (mléko způsobuje u dospělých většinu alergii, ale já ho stejně pila denně, hanba mi...) a snažila jsem se do sebe dostat aspoň nějaké lehké snídaně (se snídáním hned po probuzení mám prostě problém :-/). Žila jsem v domnění, že žádný odšťavňovač nemáme, a tak jsem už na internetu koukala na ty šílené částky za přístroj, který mi změní život. Osud tomu však dopomohl a nějaký ten odšťavňovač se našel, celou dobu byl chudáček sám ve sklepě a jen čekal, až si na něj opět někdo vzpomene, a tak začal náš společný příběh.

Dovolte mi tedy představit vám pár pochoutek, které se v tomto hlučném a na mytí náročném stroji dají připravit. Protože žiji v pětičlenné domácnosti, nikdy si nemůžu udělat šťávu sama pro sebe, a tak vám to ukážu hezky ve velkém, ještě že máme tak obrovské mísy :D.

Mrkvovo-pomerančová šťáva s jablíčkem
Když už jsem si tak pročítala weby o zdravé výživě, byla mrkvovo-pomerančová šťáva doporučená právě pro lidi, kteří do sebe nedostanou po ránu ani sousto jídla. Taková šťáva je také způsobem, jak do sebe nenápadně dostat jablka, která mám moc ráda, ale bohužel mám od patnácti let na jablka a hrušky alergii, svou alergii jsem však ošálila a zakamuflovala jsem jedno jablíčko do této šťávy. Tohle je bezesporu chuťově nejlepší šťáva ze všech! Je výborně slaďoučká a nemohla jsem se ji nabažit, ale dělit se musím, a tak ke mně při vší té práci doputovala jen jedna sklenice :D.


Jahodovo-melounová šťáva
Tato šťáva neměla být žádnou vitamínovou bombou, jako spíš chuťovkou, ale řekla bych, že to ještě nebylo ono. Kdybych měla slaďoučké jahody ze zahrádky, tak by tomu tak jistě bylo, jenže jsem měla k dispozici ty kupované, ještě ne moc sladké jahody a meloun ještě také nedosáhl té dokonalé chuti. Na léto tato šťáva však bude naprosto perfektní, osvěžující a chuťově vyzrálejší, takže si musím ještě chvilku počkat :). (Banán tam nepatří, ale jsem děsnej mlsoun :D)


Tropická všehochuť
Nakonec jsem zkoušela i takový tropický mulťák, a velké díky patří mé skvělé babči, díky které jsem měla takovou hromadu ovoce :). Tohle byla další chuťová i vitamínová bomba! Původně jsem tam dala 4 pomeranče, 1 grep, 1 ananas, kousek melounu - což by se ještě dalo považovat za tropickou šťávu, ale milovnice zeleniny se nezapře, a tak tam nakonec poputovaly i dvě mrkve :D, a bylo to úžasné, a hlavně jsem konečně měla i pro sebe obrovskou sklenici :D. Všem tedy vřele doporučuji i tuhle kombinaci :).


Červená řepa
Z toho, co jsem se dočetla, jsou velmi zdravé šťávy z červené řepy v různých kombinacích. Já sama jsem si vyzkoušela šťávu z červené řepy a mrkve, chuťově je to velmi zvláštní, proto tento nápoj nechtěli pít mí sourozenci, ovšem mně chutnal. Je dobré k tomu přidat i jablko, ale u sebe jsem prostě nevěděla, zda tak velké množství jablka v jedné sklenici vzhledem k mé alergii zvládnu, musím to někdy vyzkoušet. Další známou kombinací je červená řepa s pomeranči, a to je šťáva, kterou teprve musím vyzkoušet. Můj příběh s odšťavňovačem tedy ještě nekončí, a tak se budu s tím velkým přístrojem trápit dál, ale stojí to za to! :)

Co se týče samotných odšťavňovačů, dívala jsem se na nějaké recenze a z mého pátrání vyplývá, že nejlepší jsou šnekové, které jsou sice pomalejší, ale tišší a vydolují z ovoce a zeleniny víc šťávy, ovšem jsou o dost dražší. Já mám samozřejmě odstředivý, hlučný, rychlý, ale hlavně že ho mám! :D

Jak se na příchod jara těšíte vy? Už se probouzíte a také měníte svůj stravovací režim? A jaké jste měli Velikonoce?  Já poměrně klidné, přidávám fotku mnou malovaných vajíček, protože se na to samozřejmě všichni vykašlali a zůstalo to na mně :D.


Užívejte si ještě chvíli volný večer a mějte se krásně!
Vaše Caroline*

Komentáře

  1. mňam! a máte krásne ozdobené vajíčka :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  2. Musím s tebou souhlasit! Dost přemýšlím, že sáhnu do úspor na boty a pořídím odšťavňovač! Naučila jsem se pít čerstvé ovocné šťávy a docela se to pak prodraží....Mohla bych je pít od rána do večera:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, kdybych už nějaký ten odšťavňovač neměla, tak bych si ho teď ani dovolit nemohla, protože je to dost velká investice, ale ty čerstvé ovocné šťávy jsou prostě nejlepší, taky bych je nejraději pila pořád :D

      Vymazat
  3. více takových článků! už se těším na léto až i v obchodech bude ovoce za lepší ceny. Odstředuji od vánoc,ale odrazuje mě to otravné mytí. Příště bych si raději koupila smoothie maker. A miluju štávičku jablko, pomeranč, mrkev. Banány se do tohoto odštěvnovače nehodí tak bacha na to ;) řepa mne nenadchla,ale asi je to tím, že jsem k ní přidala i poměrně velký kus zázvoru (no asi dva cm).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu řepu zkus určitě na víc způsobů :). S tím banánem jsem to schválně zkoušela, dala jsem ho jako první, takže jsem to z té nádoby vybrala a zamíchala do té šťávy (prostě jako by byl rozmixovaný :D), ale už jsem se taky přesvědčila o tom, že to s banánem nejde. Joo jablko, pomeranč a mrkev je nejlepší ♥. Taky se na léto moc těším a to z mnoha důvodů :D.

      Vymazat
  4. Úžasný článek který jsem dočetla až do konce.. Ty jsi mě zase dostala zpátky moje úvahy o koupi.. Totiž někdy minulý rok to byl můj cíl že ho musím mít. Na dlouhou dobu mě to opustilo až do teď a po tomhle článku mám opravdu velkou motivaci že bych si přání vyplnila a koupila. Všechny štávy vypadají tak luxusně. Odšťavnovače jsou drahé ale když si chceš někde koupit čistou zeleninovou štávu taky neni moc levná. Štáva z řepy má fakt zvláštní chut ale je dobrá.. Na cvičení jsem taky líná, takže odštavnovač by byl dobrý krok k zeštíhlení postavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší :). Jejda, já jsem tak ráda že ho mám, musela bych na něj šetřit fakt dlouho, ale ty šťávy vážně miluju,tak jsem zvědavá, jestli si ho nakonec pořídíš :D, ale zase je to dlouhodobá investice a jak sama říkáš, nakonec ušetříš, protože kupované šťávy nejsou zrovna levné. A souhlasím, je to super krok ke štíhlejší postavě a taky snad dopomůžu tomu svému zdraví.

      Vymazat
  5. Ó anoo! :D♥ Ještě minulý rok to u nás doma dost "frčelo", teď je zrovna v období "odložení". :D Ale nejčastější byly asi kombinace mrkve, jakblka, pomeranče. Dost chápu to nadšení. :D :) Super tipy i na další vyzkoušení. Nedávno jsem měla jahody, právě, ty z obchodu a zvlášť teď jsou úplně bez chuti. Těším se na léto. :)
    A z té řepy bych si asi netroufla, protože ji nemám moc ráda. Třeba se to změní. :D :)
    Vypadá to nicméně všechno sakra dobře, sbíhají se mi sliny! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, když nemáš ráda řepu, tak se do toho nemůžeš nutit, ale třeba se to časem změní, mi taky postupně začíná chutnat spousta věcí, které mi dřív nechutnaly :) některým věcem se musí přijít na chuť postupně.
      No ať už je tu to léto, s odšťavňovačem to bude ještě větší paráda :D.

      Vymazat
  6. Na žádnou jarní změnu stravování se nechystám:) Šťávy vypadají suprovně a hlavně ta hromada ovoce v nich:D Může to být fajn si to takto připravit, možná v tom létě to bude ještě víc osvěžující:) Vajíčka máš moc pěkně nazdobené, my jsme s tím doma už dávno přestali..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, v létě to bude úžasné :).
      Děkuji, ale to je docela škoda, že už nezdobíte :-/

      Vymazat
    2. No, já nejsem příliš umělecky zdatná, tak mi to nevadí, navíc mám dojem, že to pak stejně nikomu nedělá radost jako výslužka:)

      Vymazat
  7. To zní báječně. Zase musím začít odšťavňovat i něco jiného než pomeranče a grepy. K nim pak přidám banán a ponorným mixérem rozšlehám :-) Je to dobrota. Vhodné hlavně dopoledne.

    Hezký článek!

    OdpovědětVymazat
  8. Já o něm už delší dobu uvažuju :) Tyhle šťávy jsou super a u pana Uga si je pořád dávám, tak bych si je konečně mohla dělat i doma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně, šťávy z Uga mám ráda, ale kdybych to měla denně platit, tak to nic :D

      Vymazat
  9. Nejesť ráno raňajky, to je také moje. Proste to nejde tak lahko. Nie je to len o tom, že musíš pri tom sedieť a nájsť si ny to čas, ide o to, že to človeku nie vždy padne. Tie šťavy vyzerajú úžasne. Ja by som ich asi nezvládla, pretože Laleh a ovocie nejde moc dokopy, ale určite by som všetko ochutnala. Navyše to je také...fajnovučké, diétne. :D
    Čo sa cvičenia týka, úplne ťa chápem. Pol roka dozadu by som sa k tomu určite nedonútila, lebo...koho sakra baví cvičiť doma? Ale keď si človek nájde systém, spraví si 2-3-4 tréningové plány, ktoré obmieňa a prinúti sa k tomu prvý krát...a vtedy pochopí, že to je najlepší pocit na svete...tak to už ide samo. :D Ja sama cvičím tak 4-5-6 (okej 6 krát...to výnimočne) do týždňa a nikdy sa mi najskôr nechce, ale ten pocit pri cvičení a tie endorfíny potom... a tá riť, ktorá bude a tehličky, ktoré sa črtajú. No čo je lepšie? :D Držím palčeky, drahá! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mi je skoro ze všeho po ránu špatně a navíc jím po ránu hrozně pomalu, jako vážně totálně šnečí tempo a ještě s nechutí :D. No jo, doufám, že se mi taky podaří pravidelně cvičit, ale aby mě to vážně bavilo, jsem na to zvědavá :D. Tak to klobouk dolů, musím se polepšit :). A moc děkuji! :)

      Vymazat
  10. Jé, vajíčka jsou nazdobený krásně a pití bych si dala hned :)

    OdpovědětVymazat
  11. Haha ja som tiež minule presviedčala mamu aby kupila odšťavovač a potom som zisitla že my doma odšťavovač máme asi sto rokov len ho nikto nikdy nevyužil :D
    A ja som ho vytiahla, utrela od prachu a robím si rôzne užasne pochuťky. Dakujem za tipy :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo, měla jsem to stejně! :D Až je mi líto, že tak dlouho ležel nepoužitý, když s tím jdou udělat takové pochoutky :)

      Vymazat
  12. Keď sa tak zamyslím, asi tiež niečo podobné odšťavovacie máme odložené v pivnici, a teraz sa hanbím, že ma to už dlhšie nenapadlo využiť... A ďakujem za inšpiráciu, tá jahodovo-melónová šťava vyzerá perfektne. Mňam, hneď by som si dala. Ale musím zohnať ešte melón :D
    Krásny zvyšok týždňa! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď už jsem měla konečně i sladké dobré jahůdky, tak ještě chvíli a šťávy budou perfektní :)
      Děkuji :)

      Vymazat
  13. Nemam odšťavovač skôr taký sekáčik takže tam mám aj dužinu :) ja mám veľmi rada cviklu s banánom a chia semienkami :D

    creyativite

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tato kombinace by mě nenapadla, musím někdy vyzkoušet! :)

      Vymazat
  14. Vďaka tomuto článku som si spomenula na výlet do Paríža, kde sme každý deň pili džúsy z odstavovaca! :) Veľmi mi tieto šťavy chutia, najmä rôzne a nezvyčajné kombinácie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé tak v Paříži jsem ještě nebyla, mám jen ty šťávy :D

      Vymazat
  15. Odšťavňovač bych brala, ale pořád nebyla příležitost si ho pořídit.
    Nejvíc bych si dala ten melou-jahody-banán! I když já bych se spokojila klidně i jen s jahodama:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já poslední dobou vážně ujíždím na těch pomerančích ve všech možných kombinacích :)

      Vymazat
  16. tak toto je super. (mať tak doma odšťavovač) ale aj tak stále hľadám na internete recepty na takéto šťavy, lenže vždy to väčšinou chce aj nejakú arómu a množstvo iných ťažko-yohnateľných vecí, takže to potom nechám tak. ale toto vyzerá fakt dobré a je to týmpádom omnoho zdravšie. Ja si v lete robím akurát taký šalát, že na kocky pokrájam melón, jablko, banán a pomaranč a posypem to škoricou. je to tiež strašne dobré. :))

    DominicaLand

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ovoce je skvělé tak jak je, proto jsou tyto šťávy tak úžasné, ničím nedochucuješ a chutná to skvěle! Jojo, ovocné salátky jsou taky moc fajn :)

      Vymazat
  17. Vajíčka jsou nazdobená moc hezky, štávy mám ráda, asi bych si měla pořídit odšťavňovat... Mńam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Odšťavňovač určitě doporučuji pořídit, ještě stále mě to nepřešlo, ty šťávy jsou úžasné :)

      Vymazat
  18. A jaký odšťavňovač máte? Poradíte? já mám právě už děsně starý a přemýšlím o koupi - našla jsem celkem zajímavé na webu biovara.cz, ale ráda si nechám poradit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám právě taky hrozně starý od značky Zelmer, a určitě se najdou i lepší, ale taky jsou o hodně dražší. V tomto bohužel moc neporadím, ale kdybych měla vybrat, zvolila bych určitě šnekový, nejlepší je prý Kuvings, viděla jsem například tohle video, kde je srovnání odstředivého a šnekového odšťavňovače: https://www.youtube.com/watch?v=sHMtNbYttrY a na internetu určitě najdete mnoho recenzí k odšťavňovačům. Na webu biovara.cz ten Kuvings také mají :)

      Vymazat
  19. Já radši mixuji, ale čas od času si někde koupím čerstvou šťávu :)

    ANYTHING ELSE by Michaela

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky